Birželio 8 d., Nacionalinėje dailės galerijoje vyks diskusija-forumas, skirtas vaikų darželių architektūros ir dizaino problematikai aptarti. Diskusijoje dalyvaus architektai iš Estijos, Norvegijos, Vokietijos, Slovėnijos, Danijos.

Tai viena iš bendro Vilniaus dailės akademijos interjero dizaino katedros ir Švietimo aprūpinimo centro “Ikimokyklinių ir priešmokyklinių ugdymo įstaigų dizaino tyrimo ir edrvių modernizavimo” projekto dalių. Renginio pradžia 10.00 val., pabaiga – 17.20 val. Kviečiame visus norinčius dalyvauti.

Renginio programa:
10.00 – 11.50 – pranešimai
12.00 – 12.15 – pertrauka
12.20 – 14.10 – pranešimai
14.15 – 15.15 – pietų pertrauka
15.20 – 17.20 – diskusija

Pranešėjai:

Gisle Løkken, 70°N arkitektur (Norvegija)
Turtingas paprastumas. Vaikų darželių erdvių tikslumas ir neapibrėžtumas

Architektas Gisle Løkken nagrinės tikslumo ir neapibrėžtumo dualizmą vaikų darželių architektūroje. Tikslumas – tai architektūrinė kalba, kuri atsiskleidžia per funkcionalumą ir aiškią vaizdų sistemą. Neapibrėžtume slypi poezija, netobulumas, neišbaigtumas – tai sąlygoja neįprastumą. Architektūrinis tikslumas sukuria sąlygas neapibrėžtiems pojūčiams, transformacijai ir eksperimentams. Šioje sistemoje architektūra – tai nuolatinė  šviesos, šešėlių ir permatomumo sąveika su tikslumu, poezija ir gyvenimo neapibrėžtumu.
___________

Flemming Kaas Svendsen, Cebra (Danija)
Mokymasis žaidžiant

Architektas Flemming Kaas Svendsen papasakos kaip “Cebra” architektai  mokymosi žaidžiant metodus paverčia architektūrine kalba, vaikų darželių projektavime. Jų tikslas diskusijų, idėjų generavimo ir skirtingų projektų pagalba kurti atraktyvias edukacines erdves skirtas žaidimams, mokymuisi ir fiziniam lavinimui.
___________

Jette Cathrin Hopp, Snøhetta (Norvegija)
Erdvė ir naratyvas. Architektūros įtaka vaiko vystymuisi.

Architektė Jette Cathrin Hopp papasakos apie architektūros įtaką vaiko vystymuisi ir  tyrinės ryšį tarp erdvės ir naratyvo. Gebėjimas stebėtis vaikystėje itin svarbus asmenybės raidai ir patirčiai. Žaidimas reiškia vystymasį, bei yra vaikui pasaulio pažinimo būdas. Žaidimo neskatina “baigtiniai” objektai ir uždaros formos. Vaizduotė yra spontaniškas gebėjimas aplinkai suteikti naują prasmę. Architektūra turėtų palengvinti vaiko galimybes tyrinėti ir suvokti pastato erdvę kaip tarpininką tarp jo paties ir pasaulio.
___________

Kadri Klementi, b210 (Estija)
Žaidžiantis žmogus

Architektė Kadri Klementi, atstovaujanti b210 architektų komandą, pristatys jos kuruotą parodą “Žaidžiantis žmogus. Aštuonios šiuolaikinio vaikų darželio architektūros versijos”. Tai Estijos architektų sąjungos metinė paroda,  kurios tema – vaikų darželių aplinka. 2014 metų pabaigoje parodoje buvo pristatytos aštuonios architektų vizijos apie vaiko patirtis kasdienėje  edukacinėje aplinkoje.
___________

Jure Kotnik, Arhitektura Jure Kotnik (Slovėnija )
Vaikų darželiai XXI a. visuomenėje

Architekto Jure Kotnik pranešimo pagrindė tema – kokių vaikų darželių  reikia visuomenei XXI-ame amžiuje, kaip tai susiję su pokyčiais  visuomenėje, technologijose ir architektūroje, bei kaip šis kontekstas įtakojo pastarojo dešimtmečio vaikų darželių architektūrą. Jure Kotnik išskirs pagrindinius šiuolaikiško vaikų darželio bruožus nuo pastato tipologijos, interjero dizaino iki žaidimų aikštelių dizaino.
___________

Nils Ruf, Die Baupiloten Architektur (Vokietija)
Architektūra yra dalyvavimas

Nils Ruf iš Die Baupiloten Architektur kalbės apie visuomenės įtraukimą į juos supančios aplinkos projektavimo procesus, kai žmonės ne tik informuojami apie vykdomus projektus, bet ir betarpiškai juose dalyvauja.

Organizatoriai:
Vilniaus dailės akademija, Interjero dizaino katedra
Švietimo aprūpinimo centras