Vasario 9 d. baigėsi Open House Vilnius plakato konkursas. Per beveik du mėnesius konkursui buvo pateikti 75 darbai. Nuoširdžiai dėkojame visiems autoriams už dalyvavimą konkurse ir skirtą laiką kuriant plakatus.

Primename, kad konkurso vertinimo kriterijai buvo: 1) konkurso sąlygų ir reikalavimų atitikimas; 2) vizualumas ir plakatiškumas; 3) renginio temos interpretacija ir komunikacinės žinutės aiškumas; 4) originalumas.

Išrinkti laimėtojus visada sunku, bet po visų darbų įvertinimo pagal kriterijus ir ilgų diskusijų konkurso nugalėtojais skelbiame:

1 vieta. Ūla Šveikauskaitė

Plakate vaizduojami akinių stikluose atsispindintys Vilniaus pastatų vaizdai – tarsi filmo kadrai eina vienas po kito. Pasakojimus apie miestų erdves kuria sociumas, koks tas pasakojimas bus, priklauso nuo konkrečios, tuo metu gyvenančios bendruomenės. O ji vis kitokia, su vis kita patirtimi, nors patys miesto objektai vizualiai gali išlikti nepakitę. Žmonės iliustracijoje glaudžiai susiję, tarsi pratesia vienas kitą, įgyja architektūrai būdingo monumentalumo. Architektūra visuomenės atspindys, o viešajam diskursui individo nepakanka, reikia glaudžios žmonių bendruomenės. Darbui būdinga kino filmų estetika, ją padiktavo festivalio tema „materialūs pasakojimai“ bei įsitikinimas, kad miestas priklauso visiems ir žmogus jo plėtojimosi procese turėtų būti aktyvus veikėjas.

2 vieta. Jekaterina Budrytė

Mąstymą keičiančios architektūros idėją plėtojau per žiūrovo-suvokėjo prizmę. Kaip kasdienius, aplinkoje esančius architektūros objektus, dažnai pranykstančius gatvių garsuose, judesy ir formų kaitoje, renginio metu, galima išvysti, išgyventi, patirti naujai, giliau ir turiningiau. Tarsi tai būtų visada šalia esantis teatrališkas įvairiabriaunis įvykis, slypintis po klasikine raudona uždanga, žadančia išskirtinius įspūdžius bei patirtis.

3 vieta. Eglė Rubaževičiūtė

Miesto ir pastatų istorijas kuria praeiviai, gyventojai. Viena naujai atrasta, pakeista ar dingusi detalė gali pakeisti suvokimą apie bendrą vaizdą. Anksčiau nematytas balkonas ar galimybė pažvelgti pro užuolaidų neuždengtą lagą, atvirą bromą ar pravertas duris Vilniuje atveria naujus požiūro kampus ir kuria naują miesto vaizdą. Pastatai, jų originalus kontekstas ir kiekvienas naujas subjektyvus praeivio ar gyventojo kuriamas kontekstas neišvengiamai formuoja ir požiūrį į fizines pastato detales.

Artėjant renginiui visus konkursui pateiktus darbus pristatysime virtualioje plakatų parodoje Open House Vilnius puslapyje www.openhousevilnius.lt