KUO POKALBIS ĮKVEPIANTIS?

Po Antrojo pasaulinio karo Anglijoje pradėta plataus masto mokyklų kūrimo programa, įpareigojusi architektus ir pedagogus į veiklą įtraukti ir visuomenę. Tikslas buvo išsiaiškinti ar įmanoma, naudojantis nacionalinių mokyklų atnaujinimo galimybėmis, paskatinti mokytojus ieškoti inovatyvių erdvės ir įrangos panaudojimo būdų. Šioje paskaitoje bus nagrinėjamos kelios pagrindinės tarptautinės poveikio kryptys, dariusios įtaką kuriant modernią pokario mokyklą. Taip pat, bus analizuojama išskirtinė Crow Island mokyklos, JAV įtaka Europos mokyklų architektūrai ir švietimui.

Pokalbis rengiamas bendradarbiaujant su VGTU Architektūros fakultetu.


Rekomenduojama knyga

THE ARCHITECTURES OF CHILDHOOD. CHILDREN, MODERN ARCHITECTURE AND RECONSTRUCTION IN POSTWAR ENGLAND

Roy Kozlovsky

XX a. architektūros istorijoje mažai svarstoma, kaip atitinkamos meno ir dizaino bendruomenės naudojosi ir pristatė vaikystės temą, siekdamos pakeisti profesijos diskursus ir praktiką. Autorius šioje knygoje tvirtina, kad architektūra kaip „galios technologija“ reikšmingai keitėsi ir pokariu stipriai transformavosi. Šis pokytis, didžiąja dalimi, priklausė nuo pakitusio požiūrio rimtai atsižvelgti į subjektyvią vaikystės patirtį urbanizuotoje aplinkoje. Tai knyga, kurioje nagrinėjamas naujų žinių atskleidimo potencialas, sujungiant dvi discipilnas – vaikystės studijas ir architekūros istoriją bei nagrinėjant diskursus ir praktinius projektavimo eksperimentus pokario Anglijoje.

Knygą rasite Architektūros fondo knygų lentynoje Nacionalinės dailės galerijos (NDG) dailės informacijos centre.