Vasario 10 d. baigėsi Open House Vilnius plakato konkursas. Per beveik du mėnesius konkursui buvo pateikti 147 darbai, juos sukūrė 80 skirtingi autoriai.*

Buvo įdomu pateiktuose darbuose įžvelgti tam tikras architektūros temos apmąstymo tendencijas; aiškiai išsiskyrė plakatų grupės, kur vaizduojama:

  • architektūros ir žmogaus santykis
  • miestas ir urbanistinės kompozicijos
  • architektūros objektai
  • architektūriniai elementai ir detalės, fragmentai
  • abstrakčios formos ir kompozicijos
  • manipuliacijos ir fantazijos

Nuoširdžiai dėkojame visiems autoriams už dalyvavimą konkurse ir skirtą laiką kuriant plakatus. Kadangi pateiktų darbų gausa ir dalyvių aktyvumas viršijo lūkesčius, išrinkti laimėtojus buvo išties nelengva, tačiau po ilgų diskusijų, konkurso nugalėtojais skelbiame:

3 vieta. Dalia Kemeklytė

Plakatas patraukia dėmesį savo plakatiškumu, kompozicija, iliustracija lengvai gali būti tapatinama su Open House Vilnius renginiu, nes plakate naudojamos atpažįstamos Open House Vilnius identiteto spalvos. Open House Vilnius organizatoriams taip pat patiko perteikta mintis apie miesto kaitą:

„Vilnius – tai sudėtinga urbanistinė konstrukcija, kurios skirtingais laikotarpiais atsiradusios sudėtinės dalys yra nuolatinėje transformacijoje. Šio virsmo tikslas – subalansuotas miesto gyvenimas. Naujos architektūros atsiradimas Vilniaus erdvėje sukelia procesus, panašius į Rubiko kubo modifikaciją, kurios metu stengiamės išspręsti struktūrinę problemą sudėliodami atskiras jo dalis taip, kad nesugriūtų vientisas ir harmoningas mechanizmas.“

2 vieta. Ieva Juozėnaitė

Plakatas labai vizualus, puikiai sukomponuotas, dėmesį patraukia vaizduojama abstrakti ir keista forma. Nors plakatas ryškiai išsiskyrė iš visumos, jo pasakojimas – abstraktus ir dėl to lieka sunkiai perskaitoma šių metų renginio komunikacinė žinutė:

Šis plakatas simbolizuoja naujos idėjos, formos gimimą. Kaip bet kuris kitas kūrinys, architektūra gimsta kūrėjo vaizduotėje abstrakčios idėjos forma, kuri vėliau materializuojasi pastato pavidalu. Plakate vaizduojama abstrakcija yra atvira žmogaus minties kūrybiniam procesui. Kadangi šių metų festivalio tema yra mąstymą keičianti architektūra, plakate vaizduojama abstrakcija žiūrovus skatina susimąstyti apie patį kūrybinį procesą ir pažvelgti už jau kūrėjo sukurtos pastato formos ribų.“

1 vieta. Povilas Jankūnas     

Open House Vilnius organizatorius sužavėjo plakato idėjos paprastumas ir žaismingumas. Plakatas – ne tik vizualus, bet taip pat pasakoja istoriją, kuri intriguoja ir kviečia įsitraukti, su kuria kiekvienas gali atrasti asmeninį santykį. Šiame plakate organizatoriai taip pat aiškiai įžvelgė potencialą vystyti siužetą į video formatą. Panaudotos spalvos ir elementai yra nesunkiai atpažįstami, gali būti asocijuojami su Open House Vilnius renginiu. Plakatas aiškiai perteikia Open House Vilnius renginio idėją ir šių metų temą, kuomet „architektūrinis parazitas“ kviečia žvelgti giliau, žadina smalsumą ir skatina keisti mąstymo įpročius.

„Lietuvoje didžioji visuomenės dalis gyvena sovietmečiu statytuose blokiniuose daugiabučiuose. Tai yra vienas iš pagrindinių šiuolaikinio miestovaizdžio elementų, stipriai veikiančių žmogaus būseną bei mąstymą. Plakate vaizduojama begalinė monotoniška daugiabučio siena, simbolizuojanti nusistovėjusį mąstymo būdą. Tačiau, monolitinėje sienoje sukuriamas architektūrinis parazitas, savo forma bei išraiška keičiantis erdvės santykį su žmogumi bei skatinantis mąstyti kitaip.“

Primename, kad konkurso vertinimo kriterijai buvo 1) konkurso sąlygų ir reikalavimų atitikimas; 2) vizualumas ir plakatiškumas; 3) renginio temos interpretacija ir komunikacinės žinutės aiškumas; 4) originalumas.

Artėjant renginiui visus konkursui pateiktus darbus pristatysime virtualioje plakatų parodoje Open House Vilnius puslapyje www.openhousevilnius.lt

*Konkurse buvo vertinami tik tie darbai kurie buvo pateikti iki konkurso termino. T. y. 141 darbai, 76 autorių.