KUO POKALBIS ĮKVEPIANTIS?

Šioje paskaitoje socialinė žiniasklaida bus tyrinėjama kaip nauja urbanizmo, sugyvenimo architektūros forma. Socialinė žiniasklaida sukūrė naujos rūšies virtualų miestą, kuris perėmė daugybę tradicinio miesto funkcijų. Tai iš naujo apibrėžia ir pertvarko fizinę erdvę. Šiuo metu mes gyvename hibridinėje erdvėje tarp virtualumo ir realybės. Kaip ir XX amžiaus pradžioje pasirodant masinei žiniasklaidai, taip ir dabar, socialinė žiniasklaida perbraižo ribas tarp to, kas yra vieša, ir to, kas yra privatu, tarp vidaus ir išorės. Tai netgi daro įtaką fizinei erdvei, pastatų architektūrai ir miestams.

Paskaita yra „Pelkių paviljono“ – Lietuvos reprezentacijos 16-tojoje Venecijos architektūros bienalėje – pristatymo dalis.


Rekomenduojama knyga

ARE WE HUMAN: NOTES ON AN ARCHEOLOGY OF DESIGN

Beatriz Colomina, Mark Wigley

Klausimas „Ar mes žmonės?“ yra kartu skubus ir senas. Beatriz Colomina ir Mark Wigley siūlo daugiasluoksnišką intymaus žmogaus ir dizaino ryšio tyrimą ir multidimensinį dizaino filosofijos pergalvojimą nuo pat pirmųjų įrankių ir ornamentų iki nuolatinio socialinės žiniasklaidos šurmulio. Kasdien patiriame tūkstančius dizaino elementų, kurie ne tik atsispindi išorėje, bet ir prasiskverbia į mūsų kūnus ir smegenis. Net mūsų planeta yra visiškai padengta dizainu, kaip geologiniu sluoksniu. Nebeliko jokios galimybės išvengti dizaino. Colomina ir Wigley atskleidžia dizaino archeologiją, dizaino, kuris tapo virusiniu ir didesniu už patį pasaulį. Tai apima elementus, pradedant prieš kelis tūkstantmečius ir baigiant paskutinėmis sekundėmis, išnagrinėjant unikaliai plastišką mūsų smegenų ir artefakto ryšį. Iškyla ryškus vaizdas. Tai dizainas, kas sukuria žmogų. Tai tampa būdu žmonėms užduoti klausimus ir perkurti save.

Knygą rasite Architektūros fondo knygų lentynoje Nacionalinės dailės galerijos (NDG) dailės informacijos centre.